42,3774$% 0,37
49,0815€% 0,59
55,7263£% 0,40
5.536,85%-0,02
9.352,00%0,00
4.067,04%-0,04
10.728,60%0,28
3948086฿%1.16477
42.33$%0.09792
KONDA’nın Eylül 2025 Barometresi’ne göre katılımcıların %78’i maaşlarını alır almaz harcıyor. “Sıfır gün harcaması” en yaygın davranış olup, %38’lik kesim maaşını hemen bitirdiğini belirtti. Diğer harcama alışkanlıkları ise daha az tercih ediliyor.
Sıfır Gün Harcaması Nedir:
“Sıfır gün harcaması”, maaş alındığı gün paranın hemen harcanması olarak tanımlanıyor. Özellikle düşük ve sabit gelir gruplarında zorunlu harcamalara yetişme çabası nedeniyle ortaya çıkıyor ve tasarruf yapılmasını neredeyse imkânsız hâle getiriyor.
KONDA verilerine göre tüketicilerin en yaygın harcama biçimi “sıfır gün harcaması” olurken, “küçük ödül anlayışı” %14 ile ikinci sırada yer aldı. Diğer davranışlar, örneğin alışveriş terapisi, intikam harcaması, felaket harcaması ve gösterişçi harcama, büyük çoğunluk tarafından hiç tercih edilmiyor. Veriler, özellikle düşük ve orta gelir gruplarının ekonomik baskı altında olduğunu ve harcamalarının zorunluluklara göre şekillendiğini gösteriyor.
KONDA Araştırma’nın sosyal medya açıklamasında da şu değerlendirme yer aldı:
“Ekonomik koşulların baskısıyla en yaygın tüketici davranışı yüzde 78 ile sıfır gün harcaması oluyor. Çalışan kesimin büyük bir bölümü maaşını alır almaz bitiriyor. Bu tüketim davranışına sahip bireylerin yüzde 38’i ‘her zaman maaşım alır almaz bitiyor’ diyor.”





Okullarda Yapay Zekâ Destekli Eğitim: ‘Bilinçli Tüketici’ Dersi Geliyor












Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.