DOLAR

40,7932$% 0,51

EURO

47,8321% 0,56

STERLİN

55,4239£% 0,60

GRAM ALTIN

4.405,46%0,49

ÇEYREK ALTIN

7.194,00%0,21

ONS

3.364,66%0,50

BİST100

10.967,92%0,12

BİTCOİN

฿%

TETHER

$%

Ankara AÇIK 25°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Tivi 6
  • Gündem
  • Amanos Tünelleriyle Güneydoğu, İskenderun Limanı’na Bağlanıyor

Amanos Tünelleriyle Güneydoğu, İskenderun Limanı’na Bağlanıyor

Proje, Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin ihracat kapısını Amanos Dağları’nın altından geçecek üç dev tünelle İskenderun Limanı’na açacak. Her biri 20 kilometre uzunluğunda olacak bu tüneller sayesinde Gaziantep başta olmak üzere bölgedeki ihracatçılar, deniz taşımacılığına çok daha kısa sürede ulaşabilecek. Projenin, Türkiye’nin lojistik altyapısına ve bölgesel ihracat hacmine büyük katkı sağlaması bekleniyor.

Proje finansmanı, Hazine ve Maliye Bakanlığı koordinasyonunda yürütülen çalışmalar sonucunda uluslararası kaynaklarla sağlandı. Anlaşmalar, Société Générale liderliğinde oluşturulan kreditör grubu ile imzalandı. Yatırıma; İsveç ve İtalya’nın ihracat kredi kuruluşları EKN ve SACE ile İslam Kalkınma Bankası’na bağlı sigorta ve kredi kuruluşları da finansal destek sundu.


Doğuş İnşaat ve Eze İnşaat ortaklığında yürütülecek projede toplam 80 kilometre uzunluğunda tünel ve bağlantı yolu inşa edilecek. Bu uzunlukla proje, Türkiye’nin en büyük tünel altyapı yatırımlarından biri olacak. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılması planlanan temel atma töreni Ekim ayında yapılacak. Projenin 2031 yılında tamamlanması hedefleniyor.

GÜZERGÂHLAR KISALACAK
Proje tamamlandığında:

  • Nurdağı – Osmaniye – Dörtyol (Payas) güzergâhı 20,6 km kısalarak 121 km’den 100,4 km’ye düşecek.

    ad826x90
  • Payas – İskenderun – Kırıkhan – Hassa (Deliçay) hattı 53,4 km kısalarak 78,8 km’den 25,4 km’ye inecek.

  • Payas – Fevzipaşa demiryolu hattı ise 29,6 km kısalarak 84 km’den 54,4 km’ye düşecek.

Yeni inşa edilecek otoyol ve demiryolu altyapısı yalnızca güzergâhları kısaltmakla kalmayacak, aynı zamanda depreme dayanıklı, kesintisiz ve güvenli bir ulaşım koridoru sunacak. Bu altyapı, afet dönemlerinde kritik lojistik erişim açısından stratejik öneme sahip olacak.

DÜNYA ÇAPINDA BİR TÜNEL KOMPLEKSİ
Proje kapsamında inşa edilecek 3 büyük tünel, uzunlukları ve kapsayıcı yapılarıyla yalnızca Türkiye’nin değil, dünya çapında en büyük çoklu tünel sistemlerinden biri olarak değerlendiriliyor.

ad826x90

Proje dahilinde:

55 km demiryolu hattı,

25 km çift şeritli otoyol,

3 büyük tünel,

6 alt geçit,

2 köprü, 2 viyadük,

1 üst geçit, 3 gişe,

5 menfez ve bir derivasyon kanalı inşa edilecek.

İki aşamada hayata geçirilecek projenin ilk etabı, tünel inşaatlarını kapsıyor ve Hassa Kavşağı’nda sona erecek. Karayolu bağlantısı ise Toprakkale–İskenderun Otoyolu’ndan ayrılarak Amanos Dağları’nın altından geçip Hassa üzerinden Kırıkhan-Nurdağı hattına entegre olacak.

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Mersin, Aydın ve Bolu’da Orman Yangınlarıyla Mücadele Devam Ediyor

HIZLI YORUM YAP