DOLAR

41,0499$% 0,53

EURO

47,6242% 0,58

STERLİN

55,2631£% 0,62

GRAM ALTIN

4.439,41%-0,09

ÇEYREK ALTIN

7.231,00%0,68

ONS

3.368,78%-0,09

BİST100

11.477,80%0,93

BİTCOİN

฿%

TETHER

$%

Ankara AÇIK 24°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Tivi 6
  • Eğitim
  • Elif Esen’den “İlk Öğretmenim Ailem” Uygulamasına Meclis’te Soru Önergesi: “Şikayetler Artıyor, Güven Zedeleniyor”

Elif Esen’den “İlk Öğretmenim Ailem” Uygulamasına Meclis’te Soru Önergesi: “Şikayetler Artıyor, Güven Zedeleniyor”

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Elif Esen, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından Nisan 2025’te kullanıma sunulan “İlk Öğretmenim Ailem” mobil uygulamasına ilişkin Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne soru önergesi sundu.

Bakanlığın açıklamalarına göre uygulama, kısa sürede 1 milyon 25 bin aile tarafından indirildi. Ancak Esen, uygulamanın teknik sorunlar, erişim problemleri ve hak kaybına yol açan aksaklıklarla anıldığını belirtti.

“Hak kaybına yol açıyor”

Uygulama aracılığıyla ailelere; çocuk gelişimi, aile içi iletişim, uzman desteği gibi konularda rehberlik edilmesi hedeflenirken, vatandaşların uygulama hakkında birçok sorun bildirdiği ifade edildi. En sık şikayet edilen başlıklar arasında:

  • Çocuk bilgilerinin sistemde görünmemesi

  • Uygulamanın zaman zaman hiç açılmaması

    ad826x90
  • Doğum yardımı başvurularının eksik yansıması

yer aldı. Esen, bu sorunların vatandaşlar için hak kayıplarına neden olduğunu ve sistemin güvenilirliğini ciddi biçimde zedelediğini ifade etti.

Meclis’e sorular yöneltildi

Elif Esen’in Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na yönelttiği bazı sorular şunlar oldu:

  • Uygulama hakkında bugüne kadar kaç adet şikayet alındı ve çözüm oranı nedir?

    ad826x90

  • Uygulamanın geliştirilmesinde hangi akademik kurumlar, uzman kuruluşlar ve STK’larla iş birliği yapıldı?

  • Engelli, bağımlı çocuk sahibi, tek ebeveynli veya şiddet mağduru ailelere yönelik özel içerikler entegre edildi mi?

  • Deprem gibi kriz anlarında, GSM kesintilerine karşı uygulamanın erişilebilirliğini sağlamak için hangi alternatif çözümler geliştirildi?

“Şeffaflıkla paylaşılmalı”

Esen, yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

“Ailelere destek amacıyla sunulan bir uygulamanın, en başta güvenilir ve erişilebilir olması gerekir. Uygulamanın teknik altyapısı, özel gereksinimli gruplara yönelik içeriklerin niteliği ve kriz anlarına yönelik hazırlık düzeyi kamuoyuna şeffaflıkla açıklanmalıdır.”

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

E-Okula Entegre Dini Kreş Skandalı: MEB, Diyanet’in Alt Kurumu mu Oluyor?

HIZLI YORUM YAP