DOLAR

41,9695$% 0,23

EURO

48,9280% 0,43

STERLİN

56,2937£% 0,24

GRAM ALTIN

5.767,25%0,71

ÇEYREK ALTIN

9.968,00%-0,34

ONS

4.294,70%1,04

BİST100

10.409,92%1,97

BİTCOİN

4658155฿%3.17404

TETHER

41.97$%0.16786

Ankara PARÇALI AZ BULUTLU 15°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Tivi 6
  • Gündem
  • “Küresel Çip Krizi Tehdidi: Otomobil Fiyatları Tekrar Artabilir”

“Küresel Çip Krizi Tehdidi: Otomobil Fiyatları Tekrar Artabilir”

ABD’nin ihracat kısıtlamaları, Hollanda’da önemli bir krize yol açtı.

Hollanda hükümeti, Çinli çip üreticisi Nexperia’ya el koydu. Bu gelişme, küresel otomotiv sektöründe endişe yaratıyor. Sektör temsilcileri, üretimin durması halinde pandemi dönemindeki gibi ciddi çip sıkıntısının yaşanabileceğini belirtiyor.

 

Otomotiv İnovasyonu İttifakı CEO’su John Bozzella, sevkiyat gecikirse otomotiv üretiminin birçok ülkede aksayacağını belirtti.

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği ise Nexperia’dan yeni parça tedarikinin aylar süreceğini açıkladı.

ad826x90

Nexperia, otomotiv çip pazarının yaklaşık %40’ını tek başına karşılıyor. Şirket, 2017’ye kadar Hollandalı NXP’nin bir parçasıydı ve şu anda Çinli Wingtech Technology’ye ait. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği, tedarik zincirinde çeşitlendirme yapılsa da risklerin tamamen ortadan kalkmadığını belirtiyor.

Türkiye otomotiv sektörü ise büyük ölçüde Almanya, Hollanda, Japonya, ABD ve Tayvan’dan temin edilen çiplere bağımlı.

Nexperia’daki üretim aksaması, Türkiye’de otomotiv üretimini de olumsuz etkileyebilir. Uzmanlar, modern otomobillerde ortalama 1500-3000 arasında çip bulunduğunu ve elektrikli araçların bu sayıyı artırdığını vurguluyor.

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

‘Dur’ ihlaline Uymayanlar: Ehliyet ve Araç 60 Gün Men Edilecek

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.

soneros latin grill balmoral resort istanbul eşya depolama kuru kayısı