DOLAR

40,8642$% 0,51

EURO

47,7559% 0,57

STERLİN

55,4834£% 0,60

GRAM ALTIN

4.390,45%0,29

ÇEYREK ALTIN

7.165,00%-0,03

ONS

3.342,87%0,24

BİST100

10.842,22%0,16

BİTCOİN

4872588฿%-1.13261

TETHER

40.92$%0.31268

Ankara AÇIK 31°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Tivi 6
  • Eğitim
  • Maarif Modeli İngilizce Eğitiminde de Uygulanacak: Eğitimciler Kaygılı

Maarif Modeli İngilizce Eğitiminde de Uygulanacak: Eğitimciler Kaygılı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Ortak Metni’nde yer alan güncellemelerin, İngilizce Dersi Öğretim Programı’nda da hayata geçirileceğini duyurdu. Değişiklikler, 2025-2026 eğitim öğretim yılından itibaren 2. sınıftan 12. sınıfa kadar tüm düzeylerde geçerli olacak.

Eğitim çevrelerinin daha önce yoğun şekilde eleştirdiği modelin yabancı dil eğitimine de uygulanması, pedagojik kaygıları beraberinde getirdi.

“Dil ve Kültür İlişkisi Göz Ardı Ediliyor”

Eğitimci Özgür Bozdoğan, Maarif Modeli’nin İngilizce öğretimine uyarlanmasına ilişkin değerlendirmesinde, modelin dil eğitiminin temel ilkeleriyle örtüşmediğini belirtti. Bozdoğan, “Modelde, dil bütünlüğü ve dil-kültür ilişkisinde eksiklikler olduğunu görüyoruz” dedi.

Yeni müfredatın, bilimsel gerekçelerle değil, siyasi referanslarla hazırlandığına işaret eden Bozdoğan, öğretim programlarının milli ve manevi hassasiyetlere dayandırılmasının, dil eğitiminin doğasına aykırı olduğunu savundu.

“Seyreltilmiş Program Sağlıklı Sonuç Vermez”

Bozdoğan, önceki müfredatlarda yer alan sarmal yapıya dikkat çekerek, Maarif Modeli’nin bu yapıyı seyrelttiğini ve bu durumun pedagojik açıdan ciddi eksiklikler yaratacağını belirtti. “Pilot uygulama yapılmadan doğrudan uygulamaya geçilmesi, geri bildirim süreçlerinin göz ardı edilmesi anlamına geliyor. Bu şekilde sağlıklı sonuç alınamaz” dedi.

ad826x90

Modelin henüz sahada sınanmamış olması, öğretmenler ve öğrenciler açısından belirsizlikleri artırırken, uzmanlar değişikliklerin uzun vadeli etkilerinin dikkatle izlenmesi gerektiği görüşünde.

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Danıştay’dan Hukuk Fakültesi Barajında Yeni Karar: Baraj 125 Bin

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.