Kaynağından temin ettiği doğalgazı başta Avrupa olmak üzere gereksinimi olan ülkelere ulaştırarak enerjide bir merkez hâline gelmeye hazırlanan Türkiye, global lojistik ağında da merkez olmak için çalışmalarını sürdürüyor.
Bu kapsamda, Tarihî İpek Yolu’nu canlandırarak Pekin’den Londra’ya kadar kesintisiz bir ticaret yolu oluşturmayı hedefleyen Çin’in liderliğini yaptığı Nesil ve Yol Projesini de içine alan yeni bir adım atılacak.
YER TESPİTİ YAPILACAK
Türkiye’nin bölgesel ve kıtasal manada bir aktarma merkezi hâline gelmesi ve ‘Kuşak ve Yol Girişimi’ güzergâhında aktif olmasını temin etmek amacıyla Doğu Akdeniz Bölgesinde, Orta Doğu ve Orta Asya coğrafyasına çıkış kapısı olacak transit yük odaklı bir ana konteyner limanı inşa edilecek. Hükûmetin 2023 yatırımları ortasına giren proje için gelecek yıl Doğu Akdeniz Bölgesinde yer tespiti yapılacak. Tespitin akabinde etüt ve proje çalışmaları süratle tamamlanacak.
HAZIRLIKLAR YAKIN VAKİTTE BİTİRİLECEK
Türkiye’yi lojistikte merkez hâline getirecek yatırım planı, Doğu Akdeniz’le de sonlu kalmayacak. İzmir’de de Ege Bölgesini hareketlendirmesi beklenen Çandarlı Limanı hayata geçirilecek. Fizibilite çalışmaları tamamlanan Çandarlı Limanının üstyapısına başlanmasına yönelik hazırlıklar da yakın vakitte bitirilecek.
Öte yandan, Aliağa-Çandarlı-Bergama demir yolu projesinin fizibilite etüdü tamamlanacak ve üretim ihalesi çalışmalarına başlanacak. Proje ile Aliağa-Çandarlı-Bergama-Soma ve Çandarlı Limanı demir yolu kontağı kurulacak.
1,5 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT YAPILACAK VE 15 BİN BİREYE İSTİHDAM SAĞLANACAK
Böylece, bölgedeki imalat sanayii bölümlerinin liman irtibatı sağlanmış olacak, bölgenin ihracat süreçleri de aktifleştirilecek. Çandarlı Limanı ve İzmir Pak Güç İhtisas OSB tamamlandıktan sonra yıllık 1,5 milyar dolarlık ihracat yapılması, yaklaşık 15 bin şahsa de istihdam sağlanması bekleniyor.
+ Yorum Yok
Yorum ekle