41,9871$% 0,23
48,7512€% 0,44
56,1410£% 0,24
5.442,32%-2,24
9.404,00%-3,53
4.038,80%-2,09
10.551,34%0,80
฿%
$%
CHP Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, “Yap-İşlet-Devret projeleri milyarları yutmaya devam ediyor. Köprü ve otoyollar için şirketlere verilen geçiş garantisine yapılan ödemeler katlanarak yapım maliyetini geçti. Önümüzdeki üç yıl için ödenecek tutarla 11 adet yeni Yavuz Sultan Selim Köprüsü, altı adet yeni Osmangazi Köprüsü, yedi adet yeni Avrasya Tüneli yapılabilir” dedi.
CHP Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’ndan Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Ulaş Karasu, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) 2026 yılı bütçe teklifine ilişkin yazılı açıklama yaptı.
Karasu, şunları kaydetti:
“KGM’nin 2026 yılı bütçe teklifi yol, köprü ve tünel işleten müteahhitlerine bol keseden verilen, dövize endeksli garantilerin bütçeye yükünü ve önümüzdeki yıllara ilişkin garanti ödemelerine yapılacak ödeme yükünü ortaya koydu. Bütçe teklifine göre, garanti ödemelerinin yapıldığı kalemden şirketlere 2026 yılında 101 milyar 302 milyon lira para ayrıldı. Gerçekleşmeyen garantiler için 2027 yılı için 125 milyar lira, 2028 yılı için de 150 milyar lira kaynak öngörülmüştü .Karasu, AK Parti’nin Yap-İşlet-Devret modeli tüm projeleri için şirketlere ödenen toplam tutarın geçen yıl 154,4 milyar lira olduğunu belirtirken, bunun 63,6 milyar lirasının Avrasya Tüneli ile otoyol ve köprülere yapılan ödemeler olduğunu belirtti. Bu rakamın bu yıl için sırasıyla 202,2 milyar lira 94,6 milyar liraya çıkacağını belirten Karasu, bu ödemelerin dövize endeksli olduğu için aslında öngörülenden çok daha yüksek gerçekleşeceğini ifade etti.
“Bu projeler çocuklarımızın geleceğini ipotek altına alıyor”
Tutturulamayan geçiş garantileri nedeniyle sadece Karayolları bütçesinden son altı buçuk yılda 228,9 milyar lira harcandığını belirten Karasu, “Biz bu projelerin yapılmasına değil, yapılma modellerine karşı olduğumuzu defalarca söyledik. Çünkü bu projelerin çocuklarımızın, hatta torunlarımızın geleceğini ipotek, milletin bütçesini rehin aldığı çok açık Bugüne kadar ödenen garantilerle her üç yılda bir 11 Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapılabilirdi .
“2044 yılında devlete geçecek projeler olduğunu da hesap edersek altı köprü değil, 66 köprü daha yapılabilir”
İzmir’de Patlama! Ev Yıkıldı, Yaralılar Var
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.